fbpx

Facebook Ads Markedsføring

– Få succes med annoncering på verdens største sociale mediekanal

Skab vækst med Facebook Ads

Er du på udkig efter en samarbejdspartner med stor erfaring inden for leadgenerering, trafikskabelse og salg uden salgssnak? Så er du kommet til det helt rette sted!

Jeg hjælpe dig hele vejen, fra udvikling af idé og strategi til effektiv eksekvering af dine annoncer. Alt mit arbejde baserer på solid data for data lyver ikke. Med adgang til din data kan jeg hurtigt danne mig et overblik over din målgruppes brugeradfærd og det, der skal til for at du kan komme i mål med din annoncering på Facebook.

Hvad enten du ønsker øget omsætning, branding eller kunder, hjælper jeg dig gerne hele vejen fra idé til eksekvering og efterfølgende evaluering. Jeg er med dig hele vejen og sørger for, at du får de konverteringer du ønsker. Og med månedlige rapporter får du et nemt overblik over resultaterne af dine kampagner. What’s not to like?

Er din målgruppe på de sociale medier – bør din virksomhed også være det. Længere er den ikke. Og det behøver altså ikke at koste halvdelen af dit markedsføringsbudget!

Få det maksimale potentiale ud af dine kampagner. Drag fordel af min erfaring fra mere end 10 års arbejde med Facebook Ads. Jeg har arbejdet med store som små kunder i flere brancher lige fra ecommerce, byggebranchen og tøjbranchen.

Sådan foregår et samarbejde:

Grundig analyse & personlig gennemgang

Ethvert samarbejde starter med en grundig analyse af din virksomheds nuværende situtation og specifikke behov. Her kigger du og/eller jeg bl.a. på hvem din præcise målgruppe og konkurrenter er, vi analyserer os frem til din virksomheds USP’ere og ser på dine eksisterende resultater, hvis du allerede har kørt Facebook Ads før.
Ud fra den indledende analyse finder jeg (eller vi sammen) frem til potentielle tiltag til at opnå den rette performance. Ydermere udformer vi et årshjul, der sikrer, at det rigtige budskab kommunikeres på de rigtige tidspunkter.

Opsætning/Gennemgang af tracking & analyse

Hvis du ikke har sat tracking op, så er næste skridt at få det gjort. Hvis du allerede har sat det op, så tester jeg din opsætning for at sikre, at de rette mål bliver målt. En indledende opsætning af tracking via Google Tag Manager koster 995,- som er et engangsbeløb. Jeg sørger også for at tracking virker i Google Analytics 4 og kobler det selvfølgelig op med Facebook Ads via din Pixel. Hvis din nuværende opsætning blot skal gennemgås, så er det selvfølgelig gratis.
Hvis du ejer/driver en webshop, så sætter jeg mål op som f.eks.: Køb, Tilføj til kurv, Fjern fra kurv, Kontaktformularindsendelse, Button-click, Se vare og meget andet. Hvis du driver en virksomhed, der primært er interesseret i at tracke telefonopkald, mailafsendelse og kontaktformularindsendelse, så er det primært disse mål der sættes op. Som udgangspunkt sørger jeg for tracking af præcis de mål du ønsker at tracke.
Hvis ikke du allerede ejer en Facebook Ads-, GTM eller Google Analytics-konto, så sørger jeg for at få dem oprettet i dit navn, så du altid har fuld ejerskab.

Oprettelse/Optimering af annoncer

Som næste skridt i processen begynder jeg at opsætte din kampagnestruktur, starter med at oprette annoncegrupper og annoncer. Jeg skriver annoncetekster, tilføjer billeder og udfærdiger relevante grafikker. Det hele er selvfølgelig inkluderet i min faste månedsaftale. Ingen skjulte udgifter. Jeg sætter det hele op, så det er klar til at gå live.

Dine annoncer går live

Når din konto er sat op, dine annoncer er klar til at gå live og din tracking fungerer som den skal, så starter den mest spændende periode: Vi går live med dine annoncer. Skulle du have behov for det, gennemgår vi opsætningen sammen, så du til enhver tid forstår processen og hensigten. Når din første kampagne er live, så begynder indlæringsprocessen, hvor Facebook begynder at finde plads til dine annoncer i annoncenetværket.

Gennemgang af kampagner

Jeg gennemgår dine kampagner løbende. Som udgangspunkt gennemgår jeg din konto én gang om dagen, men foretager ikke nødvendigvis ændringer hver gang. Ved at gennemgå din opsætning dagligt, undgår vi overraskelser. Jeg optimerer som udgangspunkt alle annoncekonti 2-3 gange om ugen. Nogle gange ændrer jeg annonceteksten, andre gange kører jeg eksperimenter, tilpasser budgettet og tester nye budstrategier. Jeg følger udviklingen nøje, optimerer ofte, så du trygt kan læne dig tilbage og vente på resultaterne.

Rapportering

Når alt er sat op og dine annoncer er live, så er næste skridt for mig, at sætte rapportering op, som giver dig fuld indblik i maskinrummet. Du vil kunne følge resultater som antal kliks, konverteringer, pris, konverteringsværdi, ROAS og meget andet. Jeg skræddersyer din rapport lige efter dit behov, så du kan tilgå resultaterne døgnet rundt. Ved slutningen af måneden modtager du så ydermere en samlet rapport for måneden – lige så detaljeret eller overskuelig som du ønsker. Har du spørgsmål til resultaterne, så er du altid velkommen til at ringe til mig.

Bjørn Kristensen 

Senior Facebook Ads Specialist

Mere end 10 års erfaring med Facebook Ads
Tracking Specialist

Genereret omsætning: + 10 millioner DKK
Gennemsnitlig Ad Spend pr. måned: 15.000 DKK

Book en analyse

Hvad sker der efter udfyldelsen af formularen?

Jeg analyserer din Facebook Ads konto og finder frem til mulige optimeringsmuligheder, som vi så kan gennemgå sammen.

Sådan foregår din Google Ads gennemgang:

  1. Du udfylder formularen og bliver kontaktet hurtigst muligt.
  2. Du giver mig adgang til din Facebook Ads-konto.
  3. Jeg analyserer din konto og kommer med forslag om hvordan den kan optimeres yderligere.
  4. Du modtager analysen via mail, så du kan tage det med videre. Hvis der er behov for det, gennemgår jeg også gerne analysen via telefon eller videoopkald.

Grunde til hvorfor du bør vælge et samarbejde med mig: 

  • Ingen binding
  • Ingen skjulte gebyrer
  • Du har fuld kontrol over dit ad spend
  • Du får performanceorienteret annoncering
  • Du har fuld ejerskab over din annoncekonto & Pixel
  • Kompetent rådgivning
  • Fast kontaktperson
  • Gennemgang af annoncer hver dag
  • Annoncering tilpasset din virksomhed
  • Optimeret efter trends og tendenser

Hvad kan jeg hjælpe med?

Facebook Ads Strategi

Facebook Ads Optimering

Facebook Ads setup

Organiske opslag

Business Manager setup

Kurser

Tracking – Meta Pixel

Facebook Shopping

Opsætning af målgrupper

Dine fordele ved et samarbejde:

Grundigt arbejde

Et samarbejde med mig giver dig adgang til en sand ildsjæl. Mit arbejde begrænses ikke af et fast antal timer pr. kunde. Nogle måneder vil der bare være mere arbejde i det, og det betaler du selvfølgelig ikke ekstra for. Jeg arbejder struktureret, grundigt og analytisk med alle mine kunders konti, så alle sikres den eftertragtede succes med deres annoncering.

Ingen binding

Jeg kører uden fast binding. Jeg ønsker mig et samarbejde med glade og tilfredse kunder, derfor oplever du hos mig ingen bindingsperiode. Alt du betaler er en fast månedlig pris for løbende optimeringer af annoncerne. Selve forbruget til den løbende annoncering hentes direkte fra kundens/virksomhedens eget kreditkort.

Mere relevant trafik

Jeg sørger for at dine annoncer bliver vist til din målgruppe og ikke spilder unødige annoncekroner. Jeg tager udgangspunkt i mine 10 års erfaring med Facebook Ads, der afspejles i onlinestrategien specifikt for din virksomhed. Jeg sikrer din virksomhed præcis og målrettet annoncering, der skaber mere synergi med dine kunder og sikrer de eftertragtede mål, om så det er salg, trafik eller branding.

Målbare resultater

Dine annoncer bliver optimeret løbende, så du i slutningen af en given måned kan se hvad du præcis har betalt penge for. De månedlige rapporter vil tilgodese præcis den data, som du ønsker at se. Du får tallene præsenteret på en let og forståelig måde.

Hvad du får ud af performance markedsføring via SoMe

Priser

Uddrag af tilfredse kunder

Kundestatistikker

Gennemsnitlig kundeloyalitet

+ 23 måneder

Genereret omsætning

10+ millioner DKK

Gennemsnitlig vækst

25-40%

Hvad koster det at annoncere på Facebook?

Med Facebook annoncering betaler du for antallet af visninger af annoncen. Du betaler for pris pr. tusind visninger (CPM – cost pr. mille). Det er derfor at det er så vigtigt at have styr på sin målgruppe og kunne definere den præcist nok, så man ikke betaler for visninger til personer i den valgte målgruppe, som slet ikke er interesseret i at købe dit produkt.

Prisen på annoncerne er baseret på en auktion, hvor du konkurrerer med andre annoncører om den valgte målgruppe. Jo bredere målgruppe, jo dyrere bliver annoncerne. 

Nå dine kunder med Facebook annoncering

Effektiv Facebook annoncering kræver indgående kendskab til annonceværktøjerne, markedet og dine kunder. Jeg  hjælper virksomheder med at skabe effektive annoncer baseret på markedsundersøgelser og virksomhedens overordnede mål. Sammen med dig definerer jeg de mål og resultater, der ønskes af annonceindsatsen. Således kan jeg udarbejde en effektiv og målrettet annoncestrategi, som understøtter jeres virksomheds mål. Herudfra planlægger og eksekverer jeg annoncestrategien, samt tester og optimerer løbende for at sikre, at der genereres de forventede resultater og indsigter.

Jeg kan hjælpe dig med:

  • Rådgivning og sparring
  • Organiske opslag
  • Opsætning af kampagner og annoncer
  • Opsætning af Facebook Pixel
  • Løbende optimering og gennemgang af kampagner

Sammenhæng mellem Facebook og Instagram

Facebook ejer Instagram og for at annoncere på Instagram skal du bruge Facebooks annonceadministrator som hedder ”Business Manager/Meta Suite”. Derfor vil det i de fleste tilfælde være sådan, at når der opsættes annoncer, så målrettes der mod målgrupper både på Facebook og Instagram.

Hvor kommer de besøgende fra?

Viser det sig, at størstedelen af dine besøgende besøger din hjemmeside via deres mobil, er det oplagt at vælge at annonceringen primært foregår over mobil. 

83% af alle brugere tilgår nemlig Facebook/Instagram gennem en mobiltelefon, derfor er annonceplacering på mobiler vigtigere end nogensinde før.

Placeringer af annoncer på desktop er ikke lig med spildte penge, da de resterende 17% stadig repræsenterer rigtigt mange folk som bruger tjenesten fra deres computer og stadig er eksponeret for annoncering på Facebook.

Rosinen i pølseenden

Hvis du er på udkig efter en person at outsource håndteringen af dine Facebook-annoncer til, så er jeg klar til at hjælpe. Med mine 10+ års erfaring i den spændende annonceringsverden, har jeg dannet mig mange indtryk, fulgt markedet og skabt en masse erfaring med det der virker, og det der ikke gør. Med andre ord, så har jeg god erfaring med at køre succesfulde annoncer, der konverterer – om så det er til små, mellemstore eller store virksomheder.
Om så du ønsker øget salg, mere rækkevidde eller leads til din virksomhed, så kan jeg garanteret hjælpe dig videre – uden at det behøver at koste mange penge! Mine prisvenlige tjenester gør, at du kan investere et større budget i at nå ud til din målgruppe. Når vi sammen har vækstet din virksomhed til helt nye højder, så kan vi tage en debat om prissætningen igen, men jeg foretrækker altid, at vokse sammen med mine kunder.

Facebook er det perfekte værktøj til at køre annoncer på. Det er her de fleste brugere opholder sig og dermed også stiller de fleste potentielle kunder.

Kontakt mig, hvis du gerne vil høre nærmere om hvad jeg kan gøre for dig. Jeg tager gerne en uforpligtende samtale med dig for at tale om dine muligheder for succes!

Er du klar til at komme i gang?

Lad os skabe resultater sammen. Kontakt mig her!

Andre tjenester:

Google Ads

Instagram Ads

LinkedIn Ads

Twitter Ads

Amazon Ads

TikTok Ads