fbpx

Google Ads Markedsføring

– Få succes med annoncering på verdens største søgemaskine

Jeg sørger for at dine Ads får succes

Få det maksimale potentiale ud af dine kampagner. Drag fordel af min erfaring fra mere end 10 års arbejde med Google Ads. Jeg har arbejdet med store som små kunder i flere brancher lige fra ecommerce, byggebranchen og tøjbranchen.
Tilsammen har jeg opnået mere end 80 millioner DKK i omsætning for mine kunder med en gennemsnitlig ROAS på 8 og en POAS på 5 fordelt på alle mine kampagner.

Sådan foregår et samarbejde:

Grundig analyse & personlig gennemgang

Ethvert samarbejde starter med en grundig analyse af din virksomheds nuværende situtation og specifikke behov. Her kigger du og/eller jeg bl.a. på hvem din præcise målgruppe og konkurrenter er, vi analyserer os frem til din virksomheds USP’ere og ser på dine eksisterende resultater, hvis du allerede har kørt Google Ads før.
Ud fra den indledende analyse finder jeg (eller vi sammen) frem til potentielle tiltag til at opnå den rette performance. Ydermere udformer vi et årshjul, der sikrer, at det rigtige budskab kommunikeres på de rigtige tidspunkter.

Opsætning/Gennemgang af tracking & analyse

Hvis du ikke har sat tracking op, så er næste skridt at få det gjort. Hvis du allerede har sat det op, så tester jeg din opsætning for at sikre, at de rette mål bliver målt. En indledende opsætning af tracking via Google Tag Manager koster 995,- som er et engangsbeløb. Jeg sørger også for at tracking virker i Google Analytics 4 og kobler det selvfølgelig op med Google Ads. Hvis din nuværende opsætning blot skal gennemgås, så er det selvfølgelig gratis.
Hvis du ejer/driver en webshop, så sætter jeg mål op som f.eks.: Køb, Tilføj til kurv, Fjern fra kurv, Kontaktformularindsendelse, Button-click, Se vare og meget andet. Hvis du driver en virksomhed, der primært er interesseret i at tracke telefonopkald, mailafsendelse og kontaktformularindsendelse, så er det primært disse mål der sættes op. Som udgangspunkt sørger jeg for tracking af præcis de mål du ønsker at tracke. 
Hvis ikke du allerede ejer en Google Ads-, GTM eller Google Analytics-konto, så sørger jeg for at få dem oprettet i dit navn, så du altid har fuld ejerskab. 

Oprettelse/Optimering af annoncer

Som næste skridt i processen begynder jeg at opsætte din kampagnestruktur, starter med at oprette annoncegrupper og annoncer. Jeg skriver annoncetekster, opsætter udvidelser og tilføjer billeder. Det hele er selvfølgelig inkluderet i min faste månedsaftale. Ingen skjulte udgifter. Jeg sætter det hele op, så det er klar til at gå live.

Dine annoncer går live

Når din konto er sat op, dine annoncer er klar til at gå live og din tracking fungerer som den skal, så starter den mest spændende periode: Vi går live med dine annoncer. Skulle du have behov for det, gennemgår vi opsætningen sammen, så du til enhver tid forstår processen og hensigten. Når din første kampagne er live, så begynder indlæringsprocessen, hvor Google begynder at finde plads til dine annoncer i annoncenetværket. 

Gennemgang af kampagner

Jeg gennemgår dine kampagner løbende. Som udgangspunkt gennemgår jeg din konto én gang om dagen, men foretager ikke nødvendigvis ændringer hver gang. Ved at gennemgå din opsætning dagligt, undgår vi overraskelser. Jeg optimerer som udgangspunkt alle annoncekonti 2-3 gange om ugen. Nogle gange ændrer jeg annonceteksten, andre gange kører jeg eksperimenter, tilpasser budgettet og tester nye budstrategier. Jeg følger udviklingen nøje, optimerer ofte, så du trygt kan læne dig tilbage og vente på resultaterne. 

Rapportering

Når alt er sat op og dine annoncer er live, så er næste skridt for mig, at sætte kontrolpaneler op, som giver dig fuld indblik i maskinrummet. Du vil kunne følge resultater som antal kliks, konverteringer, pris, konverteringsværdi og meget andet. Jeg skræddersyer din kontrolpanel lige efter dit behov, så du kan tilgå resultaterne døgnet rundt. Ved slutningen af måneden modtager du så ydermere en samlet rapport for måneden – lige så detaljeret eller overskuelig som du ønsker. Har du spørgsmål til resultaterne, så er du altid velkommen til at ringe til mig. 

Bjørn Kristensen 

Senior Google Ads Specialist

Mere end 10 års erfaring med Google Ads
Performance Marketer &
Tracking Specialist

Genereret omsætning: + 80 millioner DKK
Gennemsnitlig Ad Spend pr. måned: 70.000 DKK

Book en gratis analyse

Hvad sker der efter udfyldelsen af formularen?

Jeg analyserer din Google Ads konto og finder frem til mulige optimeringsmuligheder, som vi så kan gennemgå sammen. 

Sådan foregår din Google Ads gennemgang:

  1. Du udfylder formularen og bliver kontaktet hurtigst muligt.
  2. Du giver mig adgang til din Google Ads-konto.
  3. Jeg analyserer din konto og kommer med forslag om hvordan den kan optimeres yderligere.
  4. Du modtager analysen via mail, så du kan tage det med videre. Hvis der er behov for det, gennemgår jeg også gerne analysen via telefon eller videoopkald.

Hvad du får ud af god performance markedsføring

Dine fordele ved et samarbejde:

Grundigt arbejde

Et samarbejde med mig giver dig adgang til en sand ildsjæl. Mit arbejde begrænses ikke af et fast antal timer pr. kunde. Nogle måneder vil der bare være mere arbejde i det, og det betaler du selvfølgelig ikke ekstra for. Jeg arbejder struktureret, grundigt og analytisk med alle mine kunders konti, så alle sikres den eftertragtede succes med deres annoncering.

Mere relevant trafik

Jeg sørger for at dine annoncer bliver vist til din målgruppe og ikke spilder unødige annoncekroner. Jeg tager udgangspunkt i mine 10 års erfaring med Google Ads, der afspejles i onlinestrategien specifikt for din virksomhed. Jeg sikrer din virksomhed præcis og målrettet annoncering, der skaber mere synergi med dine kunder og sikrer de eftertragtede mål, om så det er salg, trafik eller branding. 

Ingen binding

Jeg kører uden fast binding. Jeg ønsker mig et samarbejde med glade og tilfredse kunder, derfor oplever du hos mig ingen bindingsperiode. Alt du betaler er en fast månedlig pris for løbende optimeringer af annoncerne. Selve forbruget til den løbende annoncering hentes direkte fra kundens/virksomhedens eget kreditkort.

Målbare resultater

Dine annoncer bliver optimeret løbende, så du i slutningen af en given måned kan se hvad du præcis har betalt penge for. De månedlige rapporter vil tilgodese præcis den data, som du ønsker at se. Du får tallene præsenteret på en let og forståelig måde.

Priser

Uddrag af tilfredse kunder

Du er ikke interesseret i en pakkeløsning?

No problem. Du kan også hyre mig på timebasis, hvis du skulle foretrække det. Om så du ønsker at gennemgå kontoen sammen med mig, eller ønsker at jeg gennemgår og optimerer kontoen for dig, så gør jeg også meget gerne det. På den måde er du sikret en transparent beregning af din pris og kan fra- og tilvælge min hjælp efter behov. Min timepris ligger på 300,- (ex. moms).

Du vil selv lære at stå for Google Ads?

Hvis du hellere selv vil stå for din Google Ads konto på sigt, men ikke helt føler dig rustet til det endnu, så tilbyder jeg også 1:1 kurser, hvor vi gennemgår din konto via skærmdeling. Her giver jeg dig råd og vejledning til optimering, jeg viser dig hvordan du finder tal og data, som du bør holde øje med og jeg viser dig hvordan du optimerer din konto. Jeg svarer selvfølgelig også på alle de spørgsmål du måtte have hen af vejen.

Min timepris ligger på 300,- (ex. moms) i hverdage mellem 10-18 og 450,- (ex. moms) i weekender.

Jeg er klar til at udvikle dine digitale drømme

Hvis du er i tvivl om du får de bedst mulige resultater ud af din Google Ads opsætning, så er det ofte en god idé at lade et andet sæt øjne analysere dit setup.
Måske vil du også hellere have, at en anden tager sig af din daglige analyse, opsætning og optimering. Tid er penge – og hvis ikke lige Google Ads er dit kerneområde, så er du måske ret glad for at kunne bruge din tid på andre områder af din forretning. Jeg gennemgår gerne din konto sammen med dig for at afstemme den med dine behov, KPI’er og forventninger. Eller også kan du vælge at lade mig optimere din konto, læne dig tilbage og gennemgå rapporterne.

Jeg har 10+ års erfaring med Google Ads med alt hvad dertil hører, om så du er på jagt efter leads, salg, branding eller en anden slags konvertering.

Sammen afstemmer vi hvad vi skal måle din succes på, hvor ofte du ønsker at blive briefet, hvor dybdegående rapporterne skal være og hvor vi kan skrue for at få endnu mere performance ud af din konto.

Hos mig får du adgang til alt i én pakker der inkluderer alt arbejdet med opsætning, optimering og rapportering af din Google Ads konto. Jeg tilbyder flere afregningsmuligheder med alt fra timepriser, klipsystem, projektafregning, no cure no pay (til ecommerce) og meget andet. Kontakt mig gerne for en uforpligtende rådgivning.

Har du spørgsmål? Er du ikke sikker på hvordan du kommer videre?

Book en gratis rådgivning

Ring til mig:

+45 41 18 10 07

Hvorfor investere i Google Ads?

  • Søgninger på nettet sker via Google 83% 83%
  • Klikker på Google’s annoncer når de handler online 74% 74%
  • PPC kunder er mere tilbøjelige til at købe end organiske 63% 63%

Jeg står klar til at hjælpe dig

For mange kan markedsføring virke uoverskueligt og besværligt. Specielt hvis det er noget, som man ikke har tidligere erfaring med.

Det kan også være meget tidskrævende, at sidde og tweake og optimere sine annoncer og markedsføring. Tid, som du kunne bruge bedre andetsteds.

Annoncering via Google Ads er en særdeles effektiv måde, at komme i kontakt med fremtidige kunder på. Det er et fantastisk redskab at have i sit arsenal, da en stor del af dine fremtidige kunder på denne måde kan blive opmærksomme på din virksomhed, dit udbud af services og de produkter du sælger.

Det er her jeg kommer ind i billedet, for med mig som din fremtidige samarbejdspartner behøver du ikke længere tage dig af dette.

Jeg lever og ånder for markedsføring, og jeg elsker at nørde med analyser og statistikker. For mig er jeres succes lig med min succes. Du kan derfor trygt overlade din annoncering via Google Ads i mine hænder.

Hos mig er ingen kunder for små, og ingen kunder for store.
Det samme gælder de opgaver, som jeg kan hjælpe med eller varetage på dine vegne.

Jeg kan hurtigt sætte mig ind i din virksomhed, og ud fra en grundig analyse af din virksomhed og eventuelle setup, give jer anbefalinger og udarbejde skræddersyede strategier.

Tøv derfor ikke med at tage fat i mig med det samme! Kontakt mig via kontaktformularen, så vender jeg tilbage hurtigst muligt.

Jeg ser frem til at høre fra dig!

Eksempler på kampagnetyper:

Search-kampagne

En tekstannonce er en form for markedsføringsbudskab som annoncører kan gøre bruge af til at markedsføre et produkt eller en tjenste via Google’s netværk.

 Tekstannoncer bliver vist på Google’s søgeresultater og/eller på Google’s netværk.

 Du kan tilføje flere overskrifter og beskrivelser af forskellige længder.

 Tekstannoncer vises altid ovenover organiske søgeresultater.

Shopping-kampagne

Google Shopping annoncer bliver vist på en egen fane i søgeresultaterne og bliver vist for aktive købere, der allerede har gjort deres research om produktet.

 Shopping annoncer inkluderer produktbilleder, priser og virksomhedsnavn.

 Shopping annoncer bliver altid vist ovenover organiske søgeresultater.

  Shopping annoncer leder til meget høj CTR (kliks til siden).

Display-kampagne

Google Display netværket benyttes af tusindvis af annoncører for at nå til forbrugere på hundredtusinder af hjemmesider.

 Google Display annoncer er billige at benytte.

 Display-netværket giver dig mulighed for mere engagerende visuelle annoncer.

 Display annoncer kan vises via Google’s søgeresultater og gennem partnernetværket.

Strategimuligheder

Google Ads tilbyder adskillige budstrategier der er skræddersyet til forskellige slags kampagner, afhængigt af hvilke netværk dine kampagner er målrettet imod og om du ønsker at fokusere på at modtage kliks, visninger, konverteringer eller visninger.

Specific rækkevidde

Google Ads giver dig en udspecificeret rækkevidde, også kaldt annoncerækkevidde. Der er her tale om en række modtagere fra et lokationsmål, baseret på brugere, der er logget ind. Du kan benytte disse tal om rækkevidden til at danne dig et overblik over den potentielle radius dine annoncer potentielt kan opnå.

Kontrolleret budget

Google Ads giver dig mulighed for at sætte en dagsgrænse for hvor meget af dit budget skal bruges for at vise din annonce, og nogle dage vil din dagsgrænse virke til at være højere. Google analyserer den daglige søgetrafik. Google viser dine annoncer oftere, og sjældnere i forhold til den beregnede trafik.

Forøg eksponering

Meningen med en brandkampagne er at opbygge kendskab og positive associationer med din virksomhed og dens produkter og tjenester. En kunde kan interagere med dit brand på forskellige måder, inklusive videovisninger, tidsforbrug på hjemmeiden og kommunikation med andre kunder.

Hvad er Google Ads?

Kort fortalt, så dækker Google Ads over små tekst- eller display annoncer som dukker op ovenover eller nedenunder søgeresultaterne på Google eller på mange forskellige placeringer på søgepartnernes sider. Google Ads afregnes ofte efter cost-per-click (klikpris), cost-per-view (visningspris) eller cost-per-conversion (konverteringspris) modeller. Især CPC-modellen er interessant for mindre virksomheder idet det udelukkende er de annoncer, der opnår kliks til din hjemmeside der afregnes efter. Det kan hjælpe med at spare markant på annonceringsbudgettet. Du betaler kun for de kliks fra de personer, der faktisk er interesseret i virksomheder som din og klikker på annoncer som dine. Google Ads har den fordel, at det forholdsvist nemt kan sættes op, enten af dig selv eller med hjælp fra mig.

Hvorfor investere i Google Ads?

Du tænker måske:

“Google Ads! Sikke muligheder, hvilken suveræn måde, at nå ud til potentielle kunder – men, sikke da et mareridt at gennemskue”!

Der er en god chance for, at du har hørt eller oplevet det før, måske endda fra dig selv. Hvis du har søgt efter muligheder for at booste din online markedsføring, så har du med garanti også hørt om Google Ads før. For nogle virker Google Ads meget ligetil. For andre er det en gåde.
Fra mit synspunkt, så er det et meget vigtigt og stærkt værktøj til at hjælpe med at nå ud til kunder, der aktivt søger efter produkter eller tjenester på nettet. Det er lidt af en videnskab for sig i dag at få det fulde udbytte af Google Ads, så hvis ikke du føler dig rustet til det, eller ikke har tiden til at opdatere det løbende, så står jeg meget gerne for det på dine vegne.

Så langt så godt! Hvad så nu?

Det der virkelig trækker tænder ud ved Google Ads er den løbende optimering, der kræves for at din konto forbliver lønsom. Det er også det, som du ofte hører andre klage over. Det ser nemt ud, men det første indtryk kan virkelig bedrage.

Hvorfor er Google Ads vigtigt?

Hvis du ønsker at din virksomhed skal dukke op i dine potentielle kunders tanker, når de søger efter produkter via Google, så er Google Ads en perfekt mulighed for at nå ud til dem. Her kan du byde på præcist det, som de søger efter, eller et relateret produkt (som de måske ikke engang vidste fandtes). Google Ads er en rigtig god måde, at køre push-markedsføring på da der er en rigtig god chance for, at de søger efter netop dit produkt, eller et der minder om det, når de søger på nettet.

PPC, CPA, CTR – æ hva’ for noget?

Hvis du nogensinde har prøvet kræfter med Google Ads eller set videoer om det, så har du med garanti også før set begreber som PPC, CPA, CTR, remarketing – bare for at nævne nogle få. Hvorfor taler Google i koder, tænker du? Se, det Google har gjort er at forvandle noget meget komplekst og teknisk til noget, som alle kan forstå. Før alle bliver tvunget til at lære at programmere, blive en mester i grafisk design, få en uddannelse i analyse – så har Google valgt at udvikle en meget bred vifte af værktøjer at nå ud til potentielle kunder på og samlet det sammen i et og samme værktøj – Google Ads. For at gøre Google Ads til noget, som alle kan benytte sig af, så havde Google behov til, at gøre det forståeligt for alle. Det synes jeg nu, at de har gjort meget godt. Nå, men for at opklare hvad ovenstående begreber står for, så er PPC en forkortelse for Pay Per Click, hvilket henviser til, at du som annoncør betaler for de antal kliks som dine potentielle kunder giver din hjemmeside frem for andre. CPA er en forkortelse for Cost Per Acquisition, hvor du betaler per anskaffelse (eller konvertering) fra din annonce. Det betyder, at Google tager penge for enhver af de konverteringer du opnår, om så det er et telefonopkald, en mail eller en henvendelse. CTR er en forkortelse for Click Through Rate, hvilket for dig, som annoncør betyder, hvor ofte en potentiel kunde klikker sig ind pa din hjemmeside via din annonce.

Google Ads er til alle

…selvom det ofte kan virke ret teknisk. Google Ads ER teknisk, men ikke i forhold til hvor mange muligheder det dækker over. Teknisk set, så kan alle få gavn af Google Ads, men uanset hvor let værktøjet er forsøgt gjort, så forbliver det ret teknisk. Og det er uanset hvor vant du er til at bruge værktøjet, som mig, eller nybegynder, der tager de første forsigtige skridt i Google-Ads. Google har heldigvis lavet en masse gode videoer og vejledninger for os alle – uanset erfaringsniveau. Med andre ord, så kan alle lære det, men man skal også være forberedt på, at bruge en masse tid på det. Måske er din interesse for Google Ads jo endda grunden til, at du nu sidder og læser disse linjer. Hvis Google Ads virker som en by i Rusland, eller du bare ikke har tiden til at arbejde med det dagligt, så gør jeg det meget gerne for dig, på dine vegne. Uanset dit budget, din målgruppe, dine målsæt, tjeneste eller produkt du sælger, så kan jeg hjælpe dig med at komme i gang – eller videre. Ingen skiftende kontaktpersoner, som sidder med din konto. Der er kun mig. Jeg har fuld overblik over dine mål og resultater. Du får løbende opdateringer fra mig, men kan også til enhver tid ringe for at høre hvad din nuværende status er. Selvom jeg tilbyder timeafregning, så tager jeg det ikke helt så nøje. Jeg stopper ikke midt i en opgave. Jeg begrænses ikke af selv de strammeste budgetter – ingen kunde er for små eller store!

Ofte stillede spørgsmål:

Korte svar på spørgsmål som jeg ofte får stillet. Du ser ikke dit spørgsmål på oversigten? Kontakt mig og du får et svar hurtigst muligt.

Hvor ofte optimerer du en konto?

Generelt, så bliver alle kundekonti overvåget dagligt. Det er dog ikke alle der har behov for daglige optimeringer. Jeg ser efter særlige faktorer for at se om en konto har behov for en optimering. Det kunne være pga. en høj klikpris, der er nye muligheder, eller der findes en ny metode, der kan give dig bedre resultater.

Hvor mange timer bliver der brugt på en enkelt konto?

Det er meget forskelligt. Generelt, så har jeg sat et maksimalt timeantal ved de forskellige pakker jeg tilbyder, men skulle der være behov for lidt mere indsats ud over disse, så beregnes der ikke yderligere. Jeg regner i resultater, ikke i timer.

Hvilket budget skal jeg afsætte til Google Ads?

Det er der ikke ét definitivt svar på. Det afhænger af en masse parametre. Hvilken branche arbejder du i? Hvad er dine forretningsmål? Hvor stor er din konkurrence? Hvor aggressivt vil du ud på markedet? Hvor stor er din avance i gennemsnit? På baggrund af disse spørgsmål kan du finde frem til de mest hensigtsmæssige søgeord, og dermed beregne budgettet. Prøv en søgeordsanalyse og du står pludselig med et ret præcis tal på hvad dit budget bør være. Jeg hjælper dig gerne i gang. 

Har du et samarbejde med andre agenturer?

Ja, det har jeg. Faktisk, så er mange af de kunder jeg arbejder for, betalende kunder hos andre agenturer. Som i alle slags virksomheder, så forekommer det, at de selv har for travlt til nye kunder. Jeg tager mig derfor gerne af disse kunder uden at have direkte kontakt med dem, medmindre det ønskes.

Er du klar til at komme i gang?

Lad os skabe resultater sammen. Kontakt mig her!

Andre tjenester:

White Facebook logo in a white circle on a transparent background.

Facebook Ads

Instagram Ads

LinkedIn Ads

Twitter Ads

Amazon Ads

TikTok Ads